لیلا رضاقلی پور

افراط اندیشی یا نشخوار فکری دقیقا چیست و از کجا می آید ؟

افراط اندیشی دقیقا چیست؟ وقتی بیش از حد فکر می کنید، افکار و احساسات منفی خود را بارها و بارها مرور می کنید، آنها را بررسی می کنید، آنها را زیر سوال می برید، آنها را مانند خمیر ورز می دهید. ممکن است با فکر کردن به درگیری اخیر با یکی از دوستانتان شروع کنید: چگونه او می توانست این را به من گفته باشد؟ تو فکر می کنی واقعاً منظور او از آن چیست؟ چگونه باید واکنش نشان دهم؟ گاهی اوقات می‌توانیم به این سؤال‌ها سریع پاسخ دهیم – او در خلق و خوی بدی بود، او برای همه اینطور است، من فقط آن را به باد می‌دهم، یا می‌خواهم به او بگویم که چقدر عصبانی هستم – و سپس ادامه دهیم.

افکار منفی ما گسترش می یابند، رشد می کنند و تمام فضای اطراف خود را در ذهنمان اشغال می کنند. در ابتدا ممکن است این افکار در مورد یک رویداد خاص باشد، اما سپس به سایر رویدادها یا موقعیت های زندگی شما و سوالات بزرگی که در مورد خودتان دارید سرایت می کنند. و با گذشت زمان منفی‌تر می‌شوند.

انواع افراط اندیشی

  • عصبانیت غیر قابل کنترل و فحاشی بیش از حد
  • فکر کردن بیش از حد به زندگی خودشان
  • تفکر بیش از حد آشفته

این رو میتونیم تست بسازیم
در پایان بهشون جواب بدیم

آیا من بیش از حد overthinker هستم؟ ( میتونی کلمه نشخوار کننده فکری استفاده کنید به جای کلمه انگلیسی)
هنگامی که شما احساس ناراحتی می کنید، غمگین یا عصبی هستید- چگونه به خود پاسخ می دهید؟ برای هر پاسخ احتمالی زیر، نرخ این که آیا شما به طور کلی درگیر این پاسخ هستید “هرگز یا تقریبا هرگز”، “گاهی اوقات،” “اغلب،” یا “همیشه یا تقریبا همیشه” زمانی که احساس ناراحتی می کنید. لطفا آنچه را که شما به طور کلی انجام می دهید، زمانی که ناراحت هستید، نه چیزی که فکر می کنید باید انجام دهید.

  1. من در مورد چگونگی احساس من فکر می کنم.
  2. من در مورد احساس خستگی یا خستگی من فکر می کنم.
  3. من فکر می کنم که چقدر سخت است که تمرکز کنید.
  4. من فکر می کنم که من احساس می کنم منفعل و ناخوشایند احساس می کنم.
  5. من فکر می کنم، “چرا نمی توانم بروم؟
  6. من بیش از یک وضعیت اخیر بروید، مایل به آن بهتر شده است.
  7. من فکر می کنم که احساس غم و اندوه یا اضطراب می کنم.
  8. من در مورد تمام کاستی های من، شکست، گسل ها و اشتباهات فکر می کنم.
  9. من فکر می کنم در مورد چگونگی انجام هر کاری که احساس نمی کنم.
  10. من فکر می کنم “چرا من نمی توانم چیزها را بهتر مدیریت کنم؟

اگر شما پاسخ “هرگز یا تقریبا هرگز” به همه اینها، و یا “گاهی” به چند، تبریک می گویم! شما استراتژی های عالی خود را برای مبارزه با بیش از حد پیشرفت کرده اید. اگر شما “اغلب” یا “همیشه” به بیش از چند سوال پاسخ دهید، ممکن است مستعد ابتلا به احساسات و زندگی خود باشید، به جای مدیریت زندگی عاطفی خود، در مورد احساسات خود و زندگی خود قرار دهید.

منبع:

ارسال نظر